FINLANDS SJÄLVSTÄNDIGHET & BABBEL OM HEMKOMST

Hej finisar! Nu är jag tillbaka i Finland igen. Finland som dessutom fyllt hela hundra år, hurra! Vi kom hem lite före midnatt i onsdags efter att mer eller mindre ha tillbringat dagen på flygfält, vilket betyder att vi tyvärr inte hann fira självständighetsdagen desto mera. Jag älskar ju att resa och upptäcka världen, men det är även då jag inser hur fint och tryggt det är att få kalla Finland sitt hemland. Iallafall. Som alltid efter en semester är det himla tungt att återvända tillbaka till vardagen, och jag har verkligen kämpat mig igenom de två senaste dagarna på praktiken. Vilken tur att arbetsveckan blev så kort för mig! Nu är helgen här igen och jag ser framemot lugna dagar med mysigt program. Ikväll står det IDOL-final på schemat och jag håller alla tummar och tår för att Hanna tar hem det. Det skulle hon vara värd! Sen tänkte jag ju helt glömma: såklart kan ni vänta er bilder från Prag lite senare också. :-) PUSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0