VECKA FYRTIOSEX

Tänkte att vi tar en liten titt på hur denna vecka har sett ut samt även hur helgen kommer att se ut.
 
Måndag. Hade väckning nollfyra fyrtiofem för att åka tillbaka till Helsingfors. Väl hemma gick jag direkt till skolan för två föreläsningar. Det var en trött Aivilo som sedan tog en lång powernap. På kvällskvisten planerade jag morgondagens seniorjumppa. 
 
Tisdag. Seniorjumppa, hemlagade hamburgare och ny serie. Det var det. 
 
Onsdag. Blev väckt av alarmet och kände att jag verkligen inte orkade med en nio-till-tre-skoldag, så jag somnade därmed om tillbaka. Sedan låg jag i sängen cirka resten av dagen också, så denna dag uträttade jag absolut inget vettigt. 
 
Torsdag. Hoppade över morgonföreläsningen och tog sovmorgon till nollnio fyrtiofem istället. Därefter hade jag föreläsning till klockan fjorton nollnoll. Eftermiddagen tillbringade jag med att läsa ut en bok. På kvällskvisten förvandlades mitt hår tillbaka till mitt mörka jag igen. TRIVS.
 
Fredag. Trots att jag inte ens orkat gå på alla föreläsningar denna vecka, är det så himla skönt med helg. TGIF, alltså. Har varit i skolan, städat lägenheten och hängt i tvättstugan. Nu står fredagsmiddagen i ugnen, och det ska bli så himla gott! Ikväll ska vi ha fredagsmys och sedan ska vi hämta Bills två bästisar som anländer till Helsingfors.
 
Lördag. På dagen står det shopping på schemat och sedan ska jag (kanske) packa. På kvällen vankas det kalas, Arttur och Bill ska nämligen ha en megafest. Det blir kul!

Söndag. Förhoppningsvis frånvaro av baksmälla, hehe. På eftermiddagen åker vi äntligen iväg på en efterlängtad resa igen. Kommer v.e.r.k.l.i.g.e.n. lägligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0