SNÖ, SKOLA & HELG

Hej på er. :-) Och trevlig fredag! Såhär fint var det imorse när jag traskade till skolan. Efter att det har snöat (i form av snöstorm) ungefär konstant här i en vecka, blev jag så himla glad när jag tittade ut genom fönstret när jag vaknade. Blå himmel, sol och glittrande snö! Ville stanna kvar och ta en fotograferingsrunda, men istället fick jag skynda mig till föreläsningen. De senaste tre dagarna har vi haft fulla och intensiva skoldagar med en gästföreläsare från Norge. Intressant och lärorikt, men himla tungt. När vi slutade idag var fredagsfeelisen således på topp. Vi har blivit lite bortskämda med att vara lediga så ofta att den äkta fredagsfeelisen inte infinner sig så ofta nuförtiden. Insåg faktiskt att jag hade saknat den. Känslan som känns sådär extra festlig efter en tung vecka. Iallafall. Nu är jag faktiskt påväg att lämna vinterlandskapet och sitter i bilen upp mot Pampas. Dock blir det bara en snabbvisit och på schemat står jobbhelg samt hemtent. Trevligt va? Nämen, jag ser framemot att vara tillbaka på jobbet och sedan ska jag nog försöka klämma in lite familjemys, träffis med vänner och farsdagsfirande också. Nu ska jag avsluta och räkna ner de sista kilometrarna hemhem. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0