OM EN ADVENTSTRADITION

Vi har skapat vår egna lilla adventstradition! Kanske lite oplanerad, men så här i efterhand är den hur bra-ig som helst. Tomtegröt (med kanel&socker) varje advent, GOTT. Första advent åt vi spontant tomtegröten som lämnat från lilla jul-middagen till frukost. Andra advent vaknade jag så himla sugen på tomtegröt och snäll som han är, min mästerkock, steg han upp och kokade gröt åt oss. Tredje advent var det givet, så vi bjöd såklart Bills mamma och lillasyster på tomtegrötsfrukost. Nu väntar jag bara på fjärde advent och på att få tända sista ljuset, Bill kokar nämligen den godaste gröten jag någonsin ätit också! 
 
/ Aivilo som tycker om tomtegröt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0