OM ALLT FRÅN LUCIA TILL JULGODIS

Tisdagen var en dag fylld med program! Min morgon började med att mormor ringde och väckte mig och en liten stund senare plockade jag upp henne. Vi skulle se på Finlands Lucia som kom på besök till vår stad, men först fikade vi med mormors tantvänner, hehe. :-) Jag hade ju redan sett lucian, men det var fint att få se henne på lite närmare håll också, och de sjöng så ljuvligt! Därefter fixade jag några ärenden och hängde hos mormor, innan jag sedan åkte iväg till Närpes för att hämta hem ungen från skolan. 
När jag var påväg efter ungen ringde min chef och frågade om jag kunde hoppa in. Så sisådär en timme senare befann jag mig på jobbet. Vi hade bokat in julgodistillverkning denna dag, och eftersom man inte struntar i en sådan sak satte vi igång med julgodiset när jag var hemma från jobbet istället. Det blev rocky road, ischoklad, tryffel och gräddkola. GOTT. När allt var klart skålade vi ännu i skumpa med hela familjen, för att fira mammas bra-iga dag! Avslutningsvis pratade jag med min älskling innan jag somnade bums efter en lång dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0