GENOM MIN IPHONE

Jag tänkte så här, att eftersom jag har så himla mycket att ta igen, så kommer här ett skepp lastat med vardagshändelser jag fångat med iphonen och sen berättar jag om de större bravaderna i skilda inlägg. Det här är alltså från slutet av februari samt början på mars. Då kör vi:
Största förändringen med mig själv, är väl det här. Blev så himla trött på mitt hår, så jag kapade det kort och färgade det mörkt igen. TRIVS.
Medan familjen var i Thailand var jag alltså bilvakt och jag utnyttjade det till max. Så himla skönt att ha en bil till förfogande! En kväll bestämde vi oss iallafall för en roadtrip och innan kvällen var slut hade vi hamnat i Sibbo för att besöka sötisen på bilden - nämligen Jens, hehe. Vi spelade spel och drack te förrän vi hade sightseeing genom Sibbo innan vi styrde hemåt igen. 
En annan dag passade vi på att köra till Jumbo för en shoppingdag. Jennie, shopping och solsken är lika med en härlig dag. 
Arthur och Jens har flyttat till en ny lägenhet, rättare sagt till samma hus som mig, så vi har också blivit grannar! :-) Vi hade flyttdag och som tack för att vi hjälpte till blev vi bjudna på pizza till middag. Därefter gjorde de ett besök till IKEA, och gissa vem som har byggt ihop prick (typ) varenda möbel i deras lägenhet? Byggmästaren Aivilo, förstås! 
Bill och jag tog en skön solskenspromenad vid stranden. På vägen hittade vi också videkissor, alltså ååh!
En av de tråkiga finskatimmarna googlade Jens och jag tydligen söta djur. Panda, koala, tiger och björn.. Dessa lektioner är dock över nu eftersom att vi har bytt period och alla tenter är avklarade, med toppvitsord dessutom! 
Vi har kollat melodifestivalen samt betygsatt och kommenterat alla låtar. I finalen vann vår favorit, gullefrans! 
Lade byggmästarkarriären åt sidan en stund och tog fram mina frisörskills istället. Jag har alltså fixat frisyrer till de årsfester som Soffan gått på. 
Jag har bakat morotskaka och bjudit två barndomsvänner på kaffe. Kevin aka Öösin befann sig i huvudstaden, så vi bestämde oss för att catcha up och jag bjöd över honom och Samuel (läs: de bjöd in själva, haha) till mig på kaffe och kaka. SÅ trevlig kväll! 
Vädret visade sin bästa sida i slutet av vintern och solen strålade ikapp med våra leenden. Det blev många turer på isen, och här tog vi till exempel en promenad med Jennie och Erika en dag efter skolan. 
 
En av alla mys- och filmkvällar lyxade vi till det med både godis och chips&dipp. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0