STORASYSTER & ABA(S)

Ett par riktigt gamla bilder från när jag just flyttat hit. 
 
Tänkte att det är dags att berätta om mitt nya namn nu, när det ändå är det namnet jag lyssnat till det senaste året. Direkt när jag flyttade hit lärde vi storasyster att kalla mig Oli istället för Olivia, eftersom det helt enkelt skulle vara lättare. Men efter bara någon vecka började hon kalla mig Aba istället, och även fast vi rättade till henne fortsatte hon bara med att säga Aba åt mig. Efter ett tag var Oli helt utbytt mot Aba och det var alldeles omöjligt att ändra på det. På senaste tiden har hon dessutom lagt till ett s på slutet, så nu är det alltså Abas som gäller. Vi vet inte varifrån hon har fått det, vad det betyder, eller varför hon kallar mig det, men vi bestämde oss för att det nog är så att det är Aba/Abas jag är. Det kan till och med vara så att jag nuförtiden lyssnar mera till det namnet än något annat namn. Och även om jag flyttar hem nu kommer jag alltid att vara Aba(s) på ett eller annat vis. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0