EN FREDAGSLISTA

Vad skulle du ha gjort utan mobil?
Förmodligen varit vilsen för tillfället, haha. Sydneys public transport app samt google maps är räddaren i nöden här i storstaden.

Nämn tre saker på din att-göra-lista? 
Vi kör på en att-göra-lista för den kommande veckan: 1. Shoppa souvenirer 2. "Göra allt för en sista gång." 3. Börja ta itu med packandet.

Vilket är ditt favoritverktyg?
Öh.. Sax? Den kan man ju använda till mycket iallafall. 

Vad är dina framtidsplaner?
You tell me.

Har du någon vän som bor i ett annat land?
Men ååh jaa.. Nu just bor ju alla himla gullisar i fel land. Kan ni alla flytta hit, typ nuu?!

Nämn två personer du aldrig skulle klara dig utan?
Mamma och Pappa. ♥
 
Du om tio år?
Då är jag trettio.. Förhoppningsvis är jag lyckligt gift, har ett jobb jag tycker om och trivs med, är mamma till en, kanske två ungar och har något slags hem både i Finland och utomlands. Ungefär så.

Vilken svordom använder du mest?
Fuck. 

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall vad?
Ja. Men det kan jag ju inte berätta för då är det ingen hemlighet längre. 

Vad åt du till middag senast?
Fish n Chips.

Använder du huvtröjor?
Hade med mig en enda då jag flyttade hit, och den har då verkligen använts flitigt. 

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Nollsex fyrtio.
 
Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?
På en beach. Såklart. 

Hur många resväskor äger du? 
Mina fina prickiga kappsäck!
 
Använder du flip-flops?
Everyday. Hemma. Till stranden. På shoppingrundan. Till city. Ja, till och med till gymmet. 

Var köper du dina matvaror ifrån?
Coles eller Woollys. 

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Jag skulle nog boka massa flygbiljetter. Sedan skulle jag spara och skämma bort mina fina vänner och familj!
 
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Som om det skulle behövas.
 
Har du några smeknamn?
Oja. Aivilos, Oli, Olle, Ålli, Oliven, Komsi, Liv, Livi, Aba, Abas, Oliboli, Åli, Olly..

Om du skulle byta stad att bo i, vart skulle du flytta?
Nu trivs jag ju himla bra här i mitt älskade Sydney, men om jag tänker att jag bodde i Finland och skulle flytta igen, då skulle nog nästa stad bli någonstans i USA.

Vart vill du resa?
Vi säger såhär: Vart vill jag inte resa?

Vem var den senaste som ringde dig?
Min hostmum.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Berg- och dalbanorna.

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Alldeles för stort med alldeles för många bra affärer, haha. 

Vilken film kan du alla replikerna till?
Frozen och Finding Nemo. HAHA.
 
Vad har du för väder?
Sol. ♥

Senaste låt du hörde?
See you again.

Har du kört över hastighetsbegränsningen?
Allt för mycket. Men nu har jag faktiskt skärpt till mig, dels för att jag inte vill få böter p.g.a. Australiens bötessystem och dels för att det alltid är en hel massa bilar i vägen, haha. 

Brukar du dansa framför spegeln?
Varje dance class, och rätt så ofta sådär annars också.

Vatten, vin eller mjölk?
Vatten! Men vin är ju också alltid gott. 
 
Gillar du att flyga?
Det är ju lixom så tudelat. Jag gillar att lyfta och att landa, för då känner man lixom påriktigt att man är påväg mot nya äventyr. Men de där timmarna emellan är nog bara sjukt tråkiga och jag blir så himla rastlös. Speciellt om man ska sitta i samma jäkla stol i typ tjugo timmar. Och att sova på ett flygplan måste väl bara det obekvämaste som finns.
 
Vilken är din favorit drink?
Strawberry Margarita.

Gillar du din boende-situation?
Ja. :-)

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Förr behövde jag typ tolv, nu räcker det med sisådär sex-sju. 

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Inte det minsta. De är bara fyllda med massa roligheter. 

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
21. T.j.u.g.o.e.t.t. TJUGOETT. Har inte ens fattat att jag fyllt 20 ännu. 

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
ÅÅÅH, jag blir galen på människor som inte skriver grammatiskt rätt. Sär skrivning är det värsta jag vet och att läsa en text som inte inne håller några punkter eller skilje tecken överlag är bara så himla irriterande det är så jobbigt att läsa en mening som aldrig tar slut utan bara fortsätter och fortsätter en annan sak som också får mig att bli tokig är ord som är fel stavade som till exempel mårgon alldrig altså och gammla dessa är dessutom allmänt före kommande jag blir till och med störd då människor skriver dej och mej istället för dig och mig. Ser ni? Jag får ju huvudvärk av att bara läsa det jag just skrev. Hemskt. 
 
Vad var det senaste du åt?
Vindruvor. 

Det första du gör på morgonen?
Vaknar jag före ungarna scrollar jag igenom telefonen, annars så kryper gullisarna upp i min säng och så börjar vi dagen med morgonmys. 
  
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Yes, det har jag ju gjort också. Och jag skulle göra om det prick när som helst!
 
Tycker du om att krama folk?
JA! :-)

Vad köpte du senast? 
Ett nytt simkort.

Nämn tre saker man kanske inte vet om just dig: 
Jag har astma. Jag tycker inte om att prata i telefon. Sedan jag flyttade hit har jag börjat älska avokado.

Om du levde parallelliv, hur skulle det se ut?
Liv 1: Jobba, resa, jobba, resa mer, jobba, resa ännu mer.
Liv 2: Studera.

Vad är du allergisk mot?
Hundar, katter, hästar.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? 
Ja, har haft en tatuering i planerna i flera år nu redan.

Vad har du med dig in på bion?
Popcorn.

Vad är det bästa som hänt dig?
AUSTRALIEN. ♥
 
Aldrig mer borsta håret eller aldrig mer sminka dig. Vad väljer du?
Hoppsan, jag lever typ osminkad och oborstad här, så jag har nog inte så stor skillnad. Kanske aldrig mer sminka mig ändå eftersom mitt kråkbo till hår faktiskt måste redas upp ibland iallafall. 
 
Vad är din största materiella önskan?
Just nu är jag i akut behov av en ny telefon, så det får väl bli det. 

Öl och pilkastning eller discomusik och dans?
Oj så svårt! Jag måste nog faktiskt välja båda två. Öl och pilkastning låter ju himla kul och jag är alltid på humör för att dansa.

Något nytt projekt på G inom snar framtid?
Well, största projektet är väl att flytta tillbaka till Finland..

Vilken buss åker du oftast?
M54:an eller 333:an.

Vad är roligast i ditt liv just nu? 
Att jag faktiskt får leva min dröm. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0