OM FLYGRESAN HEM

Bjuder på en liten smygtitt på hur det såg ut under mina tre flygresor påväg hem. Från Sydney till Singapore satt jag och en nyfunnen vinkompis och pimplade i oss vinflaska efter vinflaska medan vi babblade på i flera timmar samt blev bortskämda med allt från vitlöksbröd och glass till chokladmousse och lemondrink. Toppenbra! Angående vindrickandet, så var det bara ett försök i att få tiden att gå samtidigt som det var ett desperat försök i att inte somna på första flyget så att jag direkt skulle komma in i en annan dygnsrytm. Fungerade inte alls, kan jag ju konstatera. Väl i Singapore (som förövrigt ser himla häftigt ut uppifrån) var jag med om snabbaste mellanlandningen någonsin och jag gick i princip bara ut ur ett flygplan och in i ett annat. Under de kommande tolv timmarna mellan Singapore och Helsingfors bestod sisådär halva tiden av sömn och andra halvan av filmtittande. När jag varken kunde sova mer eller redan hade sett allt för många filmer, beundrade jag den fina himlen som var så härligt rosa-orange-gul-blå. Och så var jag i Finland. Sista flyget från Helsingfors till Vasa satt jag nog bara och räknade ner minuterna tills jag äntligen skulle slippa sitta i ett (propeller)flygplan. Jag vågar väl ändå påstå att det nog var rätt så lätta tjugofyra timmar uppe i luften denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0