OM FÖRSTA SKOLVECKAN


Tjugofjärde augusti var det dags för mig att återvända till skolbänken, denna gång till yrkeshögskolan Arcada för att börja studera fysioterapi. Eftersom jag nu redan checkat av en vecka, tänkte jag att vi kunde ta en titt på hur den första veckan såg ut. 
Första skoldagen. Ja, denna dag bestod mest av sisådär tusen välkomsttal samt rundvandring i skolan. När vi slutade för dagen begav vi oss till stan för att fixa lite ärenden, vilka i slutändan var helt meningslösa. Då slog vi oss istället ner på en uteservering och avnjöt varsin kall happy joe och inledde därmed studielivet. 
Andra skoldagen. Förmiddagen bestod av info info info och hela eftermiddagen lekte vi lekar tillsammans med klassen och tutorerna. Vädret var ljuvligt och vi var törstiga, så då vi slutade traskade några av oss från klassen iväg till en uteservering för att återigen dricka en kall och babbla på i några timmar. Senare mot kvällen fick jag besök.
Tredje skoldagen. Nu började skolan på riktigt och föreläsningarna satte igång. På kvällen ordnades ölolympiad, vilket var himla kul och därefter satt vi bara kvar och pratade och drack tills det var dags att gå hem. 
Fjärde skoldagen. Eller vänta.. vi var ju lediga. ;-) Jag började dagen med en sovmorgon och därefter fixade jag undan några måsten. Sedan åkte jag till stan med Jennie och då fick vi äntligen ärendena som lämnat från måndagen gjorda. Dessutom hann vi med lite shopping och middag på Vapiano. Mums! 
Femte skoldagen. Och även sista för veckan. Helsingfors bjöd på ösregn och jag hade endast en föreläsning före jag fick ta helg. Då satte jag mig på bussen och åkte hemhem. Det var det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0