OM TRETTIOEN TIMMAR PÅVÄG TILL SYDNEY

Resan hit till Australien tog ju ett tag, närmare bestämt sisådär trettioen timmar, så jag tänkte att vi tar en titt på hur mina tre flygresor hit såg ut. :-) Enjoy:
Vasa-Helsingfors. Efter att familjen skjutsat mig till Vasa blev det hejdåkramar (samt pussar åt min prins) och gråtkalas på flygfältet och sen bar det iväg. Nu började mitt äventyr!
Trots att flygtiden till huvudstaden bara var en timme, hann jag flera gånger tänka hur tusan jag skulle klara av typ tjugo timmar till i ett flygplan före jag var framme eftersom jag redan nu hade så himla tråkigt. Lejdon, som det heter på dialekt. 
Helsingfors-Singapore. Men fram kom jag, och där möttes jag av bästa gudföräldrarna som bjöd på mat innan det var dags att även vinka av dem och bege sig till nästa flyg. Denna gång väntade tolv timmars flygtid..
Dock flög, bokstavligen, timmarna bara iväg (vilket kanske beror på att jag sov åtta av dem, haha). Någon timme före landning kom en från besättningen efter mig och så fick jag göra något som jag, och inte så många andra heller, aldrig gjort förr. Det visade sig att min gudfar kände piloten och jag fick då äran att hänga i cockpitten samt ta några selfies med honom, på hans egen förfrågning. Tuff_tjej_95.
Så kom jag till Singapore där jag hade några timmar att döda. Chillade, strövade omkring i märkesaffärer och klichéade (hej nytt ord!) i form av kakao på Starbucks och shopping på VS. Helt okej. 
Singapore-Sydney. Dags för sista sträckan på sisådär åtta timmar. Åtta timmar av sömnfrånvaro och tristess. Något mer än det har jag inte att säga om denna flygresa. Men sen var jag äntligen i Sydney!! Och varsågod för universums suddigaste bilder på soluppgången från flygplanet. I verkligheten var det alldeles magiskt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0