NEON RUN

Igår var det dags för en sak som jag varit pepp på väldigt länge. Det vankades neon run i Sydney och förstås hade jag skaffat en biljett. Jag mötte upp en au pair vid namn Johanna och så gick vi tillsammans till parken där allting skulle äga rum. Väl där fick vi hämta upp ett event-kit som bland annat innehöll t-skjortan som vi hade på oss och sedan fanns där olika färger som man fick "dekorera" sig själv med. 
Klockan aderton nollnoll öppnades portarna in till huvudområdet och där kunde man ta del av olika aktiviteter, så som att fotograferas vid selfie-väggen, till exempel. 
Annat man kunde ta del av var DJ:s som spelade på scenen...
... Och där befann vi nog oss för det mesta, hoppandes och dansandes tillsammans med sjutusenfemhundra andra taggade neon runners. Feelis! 
I något skede hann vi också föreviga oss på den lysande neonväggen. 
Slutligen hade vi nått fram till själva loppet och här står vi taggade vid startlinjen.
Ten nine eight seven six five four three two one GOOO, och så fick vi springa iväg!
Under de fem kilometrarna vi sprang var det program och musik längs hela vägen, och lampor så att vi lyste, förstås. Vi fick ta del av bland annat glittrande discokulor, rockband, skumdisco och silentparty. SÅ KUL!
I mååål!
Avslutningsvis blev det ett glädjeskutt för troligtvis de fem roligaste (och lättaste) kilometrarna i mitt liv. Toppenbra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0