EN TISDAG I AYIA NAPA

Första morgonen och vi vaknade upp till varmt och soligt väder (vilket vi hade turen att få göra varje dag). Vi bestämde oss för att ta oss till Nissi beach och eftersom vi gick lite fel hamnade vi på strandpromenaden. Men det var ju bara riktigt finfint!
Och så var vi framme på Nissi beach! Så himla underbart ställe.
Vattnet där var ju ungefär kristallklart (och rätt så kallt).
Vi spenderade hela dagen på stranden med sol & bad.
"Blekisar" första dagen. :-)
Några andra hade hittat en "bättre" del av stranden, så lite senare förflyttade vi oss till dessa blåa solstolar istället och här befann vi oss sedan resten av veckan. Här fanns sköna solstolar, bar och mat bara några meter ovanför och dessutom spelades bra musik så det hördes ända ut i vattnet. Feelis!
Så var det matdags.
På eftermiddagen då vi skulle vandra hem tillbaka gick vi lite för långt och hamnade istället på lite spontan sightseeing. Den första bilden är det stora och gamla trädet i centrum av Ayia Napa och de två andra bilderna är från ett kloster, som vi gick lite vilse i, men det gjorde inget eftersom vi fick se en otroligt fin utsikt istället. Veckans kultur och sevärdheter - check. Haha.
Mot kvällen samlades vi hela klassen och så gick vi för att äta middag.
Jag åt en god plankstek med lax.
"Om ni väntar här till sist och inte säger något åt de andra, bjuder jag på varsin valfri drink". Jepp, så innan vi gick från restaurangen blev vårt bord bjudna på varsin drink av Adam (mannen på tredje bilden).
Nästa hållplats blev "grodbaren" alldeles nedanför hotellet där vi tog en drink till.
Sedan var det dags för förfest vid hotellpoolen.
Vid tolv-slaget någongång började vi bege oss mot bargatan.
Denhär kvällen gick vi i princip från bar till bar hela gatan igenom, för att testa på vilka barer vi gillade och så vidare. Här är vi på Ambassaden.
Wc-spegeln inne på Bazaar.
Påväg till en av våra blivande favoritbarer..
.. Bedrock! Så. himla. roligt. system. Här fick alla hörlurar på sig, och all musik och DJ:n hördes bara i dem. Tog man bort hörlurarna var baren helt tyst och man hörde bara folk som sjöng och dansade - utan musik, haha. Så sjukt konstigt men så himla kul. Med hörlurar = fest. Utan hörlurar = ingen fest, men ett gott skratt fick man.
Påväg till efterfestbaren Aqua.
Från Aqua får ni bara denna bild, resten är inte bloggmaterial. Men några var iallafall och simmade i barens pool och sedan hände det ett och annat, hehe. Efter detta tog tisdagen slut. Fast vi la ribban väldigt högt denna utgång, lyckades vi otroligt nog höja den ännu mer de andra kvällarna.