TJUGOHUNDRAFJORTON I TEXT

Hur har 2014 varit för dig?
Så. himla. bra. Det har hänt många toppensaker detta år!

 

Bättre än förra året?
Ja.

 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Massor. Färgade håret rött, tog studenten, besökte många nya länder, körde vattenskoter,  hade nytt sommarjobb, flyttade utomlands, dansade på en känd dansskola, lärde mig att köra vänstertrafik, jobbade som au pair, backpackade. För att bara nämna några exempel.

 

Höll du några av dina nyårslöften?
Har hållit några, men tar dem nog inte så seriöst så de flesta brukar nog helt ärligt rinna ut i sanden..

 

 

Har du gjort någonting du ångrar?
Det finns det väl alltid.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

 

Dog någon som stod dig nära?
Lyckligtvis inte.

 

Vilka länder besökte du?
Thailand, Cypern, Australien, Nya Zeeland. Och så en snabbvisit till Sverige och mellanlandning i Singapore, haha.

 

Är det något du saknade år 2014 som du vill ha 2015?
Att ha mina fina hos mig hela tiden.

 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
31 maj och 12 september. Sedan minns jag alla andra händelser som minnen istället för datum. :-)

 

Vad var din största framgång 2014?
Att jag tog studenten. Och flyttade till Australien.

 

Största misstaget?
Det håller jag för mig själv.

 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, men inte något värre.

 

Bästa köpet?
Flygbiljetten till Australien. ♥ Och flygbiljetter överlag. Bästabästabästa.

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Första halvåret: Bensin. Andra halvåret: Resor.

 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Rather be, jubel, albatraoz, jåo nåo e ja jåo yolo ja nåo, salsa tequila, bad, #SELFIE, ugly heart, thinking out loud, uptown funk och så många till.

 

De bästa stunderna?
Penkkis, alla resor, fester och tid med mina fina, studenten, finländska sommaren, aussieäventyret, typ ALLT.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, vågar jag lätt påstå.

 

Hur tillbringade du julen?
På en strand med min familj. Det blev en annorlunda jul i år.

 

Hur har din kärlek varit 2014?
Först var det militären och sedan flyttade jag femtontusen kilometer bort. Distansförhållande och allt vad det innebär mest hela året, men allt går. ♥

 

Blev du kär i år?
Jag var, och är fortfarande kär i min finis.

 

Blev du tillsammans med någon?
Jag var redan tillsammans med den bästa.

 

Favoritprogram på TV?
Som vanligt: the one and only Idol.

 

Bästa boken du läste i år?
Har ju varit sämst på att läsa böcker i år alltså.. Men Förr eller senare exploderar jag var fin. Himla fin.

 

Största musikaliska upptäckten?
Ed Sheeran. ♥

 

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Tror bestämt att jag inte önskade mig något speciellt.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Fick vakna upp till en lyxfrukost bredvid min älskling, avnjöt en god middag med två favoriter och festade loss med pinglorna resten av natten/kvällen. Toppenfödelsedag!

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Känner att det här året skulle bli svårt att slå, så jag kommer faktiskt inte på något speciellt. Låt mig fundera på denna fråga!

 

Har du varit ute en hel natt?
Många gånger.

 

Hur skulle du beskriva din stil år 2014?
Oj, himla blandad. En dag var det sötaste klänningen som gällde och en annan dag kepsen bak och fram. Jaa, ni fattar. Men jag stormtrivdes med det!

 

Vad fick dig att må bra?
Solen och värmen. Ursäkta språket men, FYFAN vad bra jag har mått. Mycket resor till varmare breddgrader och en underbar finsk sommar gjorde sitt.

 

Vem saknade du?
Alla älsklingar där hemma i Finland. Alltså, ååh vad jag har saknat er. 

 

De bästa nya människorna du träffade?
Det här året kan ha varit det året jag träffat mest nya människor, någonsin. Men de bästa av dem är helt klart Anna och Janne. Och så förstås mina två gullisar, storasyster och lillasyster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0