OM OVÄDER & HELGENS BESTYR

Move to Australia they said, the weather is beautiful they said.. Haha, jaa, den här meningen har nog upprepats med den mest sarkastiska rösten de senaste veckorna. Sydney har fått fnatt och vi har fått ta del av ösregn som varit helt out of control (som min hostmum så passande beskrev det) och universums grymmaste åskväder som lett till flera strömavbrott typ prick varenda jävla (förlåt) eftermiddag i snart två veckor. Och det ska bara fortsätta... Nåja, på grund av det här vädret blev helgens bestyr inte så många. Efter att jag checkat ut för helg i fredags spenderades kvällen hemma med Jannica och ett återigen långt skypesamtal. Lördagen började jag med att se idolfinalen och därefter gjorde jag väl ingenting. På kvällskvisten kom vi fram till att det enda vi kunde göra var att gå på bio, så då tog jag Anna i ena handen och popcornen i andra och så bänkade vi oss framför Gone Girl. Söndagen då igen fick bestå av shopping. I måndags, alltså igår, trotsade vi regnet och flydde till Blue Mountains, där vi både fick se solen (!!) och hade en himla fin dag. Det var det.
 
Popcornen från biobesöket får äran att vara enda bilden jag har att bjuda på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0