MED EN FRÅNVARANDE JULFEELIS

Jag visste nog att julen skulle bli annorlunda i år, men att det inte skulle kännas n.å.g.o.n.s.t.a.n.s. hade jag inte kunnat tro. Jag har noll julfeelis, om det inte till och med ligger på minus sidan, alltså. Hela Sydney är pyntat med julljus, julgranar och Merry Christmas hälsningar och överallt spelas det julsånger. Jag har tryckt i mig pepparkakor från IKEA, följer slaviskt med KAJs julkalender och har varit på julklappsshopping. Idag paketerade jag in julklappar och skrev julklappsrim medan lillasyster och jag dansade till julsånger som spelades i bakgrunden. Det är ju precis som det brukar vara, lixom. Eller njaa. Tänk er allt detta i sisådär trettio grader och sol.. Jag har verkligen försökt att helst få lite julfeelis, men det känns ju bara så alldeles alldeles fel. Tror nog bestämt att jag får ta igen julen ett annat år istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0