OM HELGEN SOM VAR

Fredagen började ju sämst, alltså. Ungefär tio minuter efter att mitt morgonskift börjat körde en (förlåt) jävla långtradarchaufför in i min bil så att hela bakdelen förstördes. Min lilla beibis. :-(  Inte nog med det bjöds det på universums värsta ösregn och åskväder också. OCH så missade jag min powernap efter jobbet eftersom jag skulle föra bilen på "första hjälp" - som bilmekanikern så fint kallade det. En rent utsagt skitfredag, som ni förstår. 
Men som tur var blev det bättre. Päronen  var utflugna över Europa, så då jag äntligen kom hem lyxade ungen och jag till det och åkte iväg på pizza till Crazy Cat. 
Och så fredagens höjdpunkt: Mitt hjärtegryn kom och hälsade på. ♥♥ Det blev en myskväll som drog ut lite längre än planerat, men ack så välbehövligt det var. 
Lördag. Med allt för lite sömn efter gårdagen var det väckning klockan nollfem nollnoll och dags för morgonskift som varade ända till sexton nollnoll. Men glad var jag för det, tydligen. Då jag slutade blev det middag hos bästa mormor & morfar och sen checkade jag ut och åkte ner till villan med min prins. Den dagen avslutades med en lugn och skön filmkväll.  
Att vakna upp bredvid honom på villan efter en lång sovmorgon och sedan få äta nygräddade våfflor med jordgubbar, grädde och choklad. Perfekt? Ja. Så började alltså söndagen och fortsatte sedan med massa slöande och mys förrän det var dags att återvända till verkligheten. Åh, vad jag älskar villaliv. Och det var den helgen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0