OM ALLT FRÅN FÄRGGRANNA LÖV TILL EN ROSA FLUFFKAKA

Fredag. Det blev fredagsmys med älskling, mys, idol och gott att äta. Före vi gick och la oss i en passligt god tid agerade jag världens bästa syster och var efter ungen som var ut på egna äventyr.
Lördag. Det blev en himla bra start på morgonen och så fortsatte också dagen och kvällen. Åt en god frukost, gick ut på en promenad, fotograferade löven i badhusparken (vissa foton blev mer lyckade än andra, haha), hälsade på Björns morfar, hjälpte pappa på villan, åt en himla god middag, åkte iväg till Närpes och så var det kväll. Kvällen började lungt med bastubadande och sedan mötte vi upp Jannica och ended up på logen, där vi spenderade många helt oplanerade timmar med trevliga människor. Innan vi åkte hemåt var vi också och kollade läget till en lokalfest i Norrnäs. Fin lördag.  
Söndag. Började dagen med plättar till frukost och sedan bestämde jag mig för att huvudet är såpass i bra skick att det är dags att sätta igång med träningen så småningom igen, så det bar alltså iväg på en powerwalk med min man och doggen. Härligt. Därefter tvättade och städade vi Björns bil och planerade lite inför höstlovet före vi tillbringade kvällen i Kstad. 
Måndag. Hade en kort skoldag som vanligt och resten av dagen fick jag faktiskt inte så mycket gjort. Mot kvällen kom jag på att jag ville baka (vilket jag nuförtiden gör ganska ofta) så jag testade ett nytt recept, vilket blev en "rosa fluffkaka" aka hallonmoussetårta. Himmelskt god, alltså. Och det tyckte också juryn i form av, mamma, ungen och älskling. :-) Då det var läggdags fick jag återigen somna intill min finfina prins. Börjar ju bli riktigt bortskämd med det nu, fast inte mig emot. Verkligen inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0