EN STULEN OCH LITE MODIFIERAD LISTA

1. Hur gammal är du? Prick aderton år, sju månader och sex dagar.

2. Hur gammal känner du dig? Femton, typ. Och ibland fem.

3. Vilken film såg du senast? Det kommer jag inte ens ihåg. Behöver bli duktigare på att kolla film!

4. Vem ringde dig senast? Har råkat missa Björns, Kimmos och mammas samtal idag. Men tror det var mamma som ringde mig senast, då jag svarade. (Och nej folk stör sig inte alls på att jag aldrig svarar..)

5. Vem ringde du senast? Pappa, och det var i lördags. Märks det att jag föredrar sms?

6. Är du besatt av någonting? Björn säger att jag är beroende av instagram, så det får väl bli det. Och så glögg då.

7. Är du rädd för blod? Nej, men äckliga sår vill jag helst inte se.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Min 120cm breda säng med två täcken och tre dynor i roslakan. 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Nej, och inte kan jag nämna fem från Finland heller. Politik är inte min grej.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej, för detdär svaret behövdes det nog inte..

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Det finns nog alla regnbågens färger där, så det är inte direkt någon som dominerar.
12. När vaknade du idag? Hade telefonen på tio fyrtiofem.

13. Vilken är din favorithögtid? Julen, för att allt är så mysigt och hela familjen är tillsammans. Midsommaren, för att livet känns så himla underbart då.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Trettiofem grader, sandstrand och svalkande vågor. Där.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Kommer inte på något nu. Pass.

16. Hur vill du tillbringa din pension? Resande, frisk, lycklig och med gubben vid min sida.

17. Vad lyssnar du på just nu? Tomas Ledin, faktiskt!

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej, men en skolavslutning var det himla nära att foten gick av, hehe.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Glögg, vitlöksmjukost, müsli, vindruvor och tuckex. Frågor på det?

20. Vem är din favoritkändis? Har nog inte någon speciell.

21. Vad är du på för humör just nu?  Inte det bästa. Vill. inte. vara. sjuk.
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Asien & Amerika.
23. Snarkar du? Nej.

24. Har du gråtit idag? Nej.

25. Hur går du helst klädd? Klänning eller kjol & (sticka)tröja. Och så klockan på armen, förstås.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Väduren.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Äter ju inte godis för tillfället. Men vitchoklad är ju himmelskt.
28. Vad sa du senast? "Mm, tack".

29. Vilket är ditt bästa ämne i skolan? Modersmål och psykologi.

30. Vad har du på dig just nu? Min sköna onepiece.

31. Vilken är din favoritaffär? De flesta av mina kläder kommer nog från H&M, Gina Tricot, Cubus och Bikbok. Sen hittar man ju alltid en fin klänning eller ett par skor på nelly.com.
32. Vad har du för storlek i kläder? XS.
33. Vad har du i dina fickor? Ingenting.

34. Vad köpte du senast? Astmamedicin.

35. Hur många gånger har du flyttat? Två.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Bikini, en bra bok och vatten, och sen skulle jag hoppas på att det är soligt väder, haha!

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Jaa, inte är jag morgonmänniska iallafall. Gomårran var det här!

38. Senaste filmen du såg på bio? Oj. Kanske det var sista Twilight? Längesedan var det iallafall.
39. Vilken var den sista konserten du var på? Swedish House Mafia med brudarna i december ifjol. Och så förstås alla artister vi såg på Rockoff!

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja.
41. Vad åt du till frukost? Slängde i mig ett bröd.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då var jag åtta år, gick i klass 2 och tyckte om att dansa.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, men har varit med då andra fått.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Pappa tvättade min bil igår, som överraskning och mamma hämtade just mera glögg åt mig då jag ligger nerbäddad i sängen. Småsaker som förgyller ens dag. :-)

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Under kudden bredvid mig, om jag inte hinner somna före.

46. Vad var det sista du åt? Mammas middag.

47. Vad gjorde du 8.00 imorse? Sov sött.

48. Är du blyg? Nej, oftast inte.

49. Har du blivit sydd någon gång? Nej.

50. Vad heter du i andra namn? Maria Michaela.

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Något där dans och styrka är inblandat, kanske.

54. Har du några husdjur? Jamen favoritgrålle. 

55. Vill du gifta dig? Jaa!

56. Vad är du sugen på just nu? Inget speciellt.

57. Vad är klockan? tjugo trettiotre.

58. Vad är det konstigaste du ätit? Den där äckliga asiatiska soppan i Tyskland. Kräks bara jag tänker på det.

59. Har du någon udda förmåga? Har sjukt bra minne, alltså.

60. Var växte dina föräldrar upp? Pappa i sverige och mamma här i kristinestad.

61. Vad önskar du dig i julklapp? Först på listan står en ny dator. Denhär stackarn håller att på ge upp det.

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Jaa, alla dansföreställningar till exempel.

63. Göteborg eller stockholm? Stockholm!

64. Har du sett någon dö? Nej, och hoppas att jag inte behöver göra det heller.

65. Har du någon gång ringt polisen? Nej.

66. Hur många grader är det ute? Allt för kallt.

67. Vilken färg har ditt hus? Blått och vitt, med svart tak.

68. Har du några piercings? Ja, i öronen och i magen.

69. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Nej.

70. Vem kramade du sist? Mormor & morfar.

71. Har du någon gång åkt snowboard? Ja.

72. Kan du åka skateboard? Nja, det hör nog inte till mina talanger.

73. Nämn någon du beundrar och varför? Bästa mormor. Hon är universums snällaste och kan precis allt.

74. Har du svimmat någon gång? Har en tendens att vara svimfärdig rätt ofta, men har aldrig svimmat helt.

75. När lärde du dig senast någonting nytt? Händer väl var och varannan dag.

76. Har du, eller har haft, något smeknamn? Hur många som helst. Oli, Olle, Olia, Oliven, Olivtrie, Komsi och olvi är bara några.

77. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Spara, resa, shoppa och skämma bort mina nära och kära.

78. Är du vidskeplig? Med vissa saker, ja. 

79. Vilka är dina största svagheter? Blir lätt stressad, har himla höga krav på mig själv och så ska jag alltid ha rätt.

80. Vad händer till helgen? Det är dags för 40års jubileum i skolan.

81. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Vilat, så kanske jag blir frisk snabbare.

82. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Vara tyst en hel dag, stiga upp en morgon utan att vara trött om jag inte får vakna av mig själv och göra en såndär "tunnel" med tungan.

84. Vilket är ditt drömyrke? Det skulle jag också vilja veta! 

85. Vad ska du göra nu? Dricka mera glögg och vänta på att klockan ska bli tio så jag får gå och se på tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0