VILLALIV ÄR BALSAM FÖR SJÄLEN

Fredagmorgon vaknade jag upp till ett dunkande huvud, en smärtande hals och snuva. Woo-ho! Efter några liter te och lika mycket halstabletter bestämde jag mig för att checka ut helt och åka till villan för att spendera helgen där. Jag läste, tog det lungt, kurerade mig och spenderade många timmar på min nya favoritplats - glasverandan.
Som kvällsmat serverades himla goda räk- och fisksnittar som mamma gjorde. Mums!
Och som avslutning på fredagen hoppade vi i den härliga badtunnan - för mig ett hopp om att kanske koka bort dunderförkylningen, hehe. 
När vi beundrat solnedgången och svanfamiljen färdigt, tyckte jag att det verkligen var på tiden att krypa ner i våningssängen där ena sängen stått tom i en evighet. Tänk att det gått flera år sedan jag sov där sist! I alla fall ska det bli ändring på det nu och jag sov som en stock hela natten. :-)
Lördagen bestod ungefär av samma sysslor som fredagen. Till klockan 18:00 hade vi bjudit över mina gudföräldrar och det blev tortilla/taco-time. När även min fina prins anlände hoppade vi i badtunnan igen. Runt midnatt blev det kladdkaka med jordgubbbar och grädde och sedan blev det prat långt in på natten. Sedan på söndagen åstadkom jag inte mycket som är värt att nämnas, men det var också himla skönt. 
 
Jag kan bara konstatera att villaliv är nog
bland det bästa och mysigaste som finns! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0