VECKA TJUGONIO OCH TRETTIO

måndagen för cirka två veckor sedan tillbringade jag en heldag i Åbo med mamma, lillasyster och moster. Det blev ett sisådär fyratimmars besök på ikea och ett lika långt besök på Mylly. Det som jag verkligen behövde fick jag inte med mig hem, men däremot hittade jag mycket annat bra.. :-) Kom hem på sena kvällen och tidigt på tisdagmorgon blev jag upphämtad av bönan och så bar det iväg till Vasa. Bönan skulle samla några vuxenpoäng som t.ex. arbetsintervju och lägenhetsvisning och jag var bara med som moraliskt stöd. Hann även med lite shopping och så fick bönan mig att äta mitt livs första sushi!
onsdagskvällen vankades det tjejkväll igen. Denna gång hos Jennie och på menyn stod det tacos/tortilla samt kladdkaka med jordgubbar. När kvällen var slut hade vi avverkat många trevliga samtalsämnen och nostalgitrippar och mätt i magen var man då verkligen. (Stal den andra bilden av Jennie) När det blev torsdag hoppade jag i bilen och körde iväg till älskling för att bli övermarkbo i några dagar. :-) 
Fredag. På dagen tillredde vi hembakad pizza och bakade kladdkaka och mot kvällen kom folket över. När vi druckit och ätit cyklade vi in till byn eftersom "lavadansin" stod på schemat. Det blev femkamp, många sväng om på dansgolvet och roliga turer i både gungor och linbanan innan vi på natten cyklade hem tillbaka. Faktiskt riktigt finfin kväll! (ursäkta skitkvalitén på telefonbilderna)
lördagen var vi på övermarkdagen och då gick vi runt på marknaden en stund förrän Emma, Elin och jag for på fotbollsmatch där lagen var östrasidan mot västrasidan. Västrasidan, alltså älsklings lag, tog hem det! När allt var färdigt tog jag med mig älskling under armen och hade kstad i sikte. Det var dags för bönans födelsedagsfirande och utgång! Lägger upp bilder från det i ett annat inlägg. Söndagen blev en slödag och vi mådde som vi förtjänade. Och så var det slut på veckan.
 
Vecka trettio, alltså förra veckan, befann jag mig på Åland och rockoff. Allt jag säger om det nu är att jag hade en helt otroligt bra och rolig vecka! Ni får höra och se mera om Ålandsresan i ett annat eller några andra inlägg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0