OM LUSSANDET MED ABI-14

Med luciakronorna, julgransglittret eller tomteluvorna på hade alla ett toppenhumör då vi var redo att börja lussa! I flera timmar åkte vi runt till alla lärare och vi bjöd på pepparkakor och glögg, vacker luciasång ackompanjerad av dragspel (vilket var oplanerat, haha) samt glada elever. :-)
BOOOM. Efter tredje läraren råkade vi backa ner i ett dike med ett brak och där satt vi fast. Men av feelisen på bilderna att döma var vi lika glada ändå.
Som tidsfördriv tog vi bilder medan vi väntade på att komma loss.
Och sedan kom bärgningsbilen. Mycket dragande och mycket puffande senare var vi on the road again! ;-)
Hjärta på er. ♥
Medan de andra hade pisspaus någonstans i skogen busade Sandra och jag runt i den tomma bussen. Roligt hade vi tydligen!
Förrän vi begav oss till de två sista lärarna och Vasa hade vi snabbpaus på Teboil - Sandra kom ut med två glassar! Och Kevin ville tydligen visa upp sin öl. Förövrigt är ju sisådär nästan alla bilder från kvällen på Sandra och mig, märker jag nu, haha.
När lussandet var över dansade vi på ollis resten av kvällen och natten. (Och eftersom jag var smart och lämnade systemkameran i bussen och min partykamera har gett upp,så har jag bara några mörka telefonbilder att bjuda på.) Runt halv fem var vi hemma i Närpes igen och så var detta legendariska slash fabulösa slash tokroliga äventyr slut. Tio av tio luciakronor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0