OM FÖRRA VECKANS BRAVADER

Måndagen gick ut på jobb och både måndagens och tisdagens soltimmar spenderades på villan. Dessutom fick jag busa med sötnosen Hedda som vi var hundvakt åt i några dagar.
På onsdagmorgon stack jag iväg till Vasa med familjen. Gick runt på stan, besökte syster Matilda och Kimmo och sedan när det var dags att åka hem släppte de av mig hos Jujjan (som just flyttat in i sin nya lägenhet) där jag skulle crasha några dagar. Kvällen blev riktigt mysig med ostbricka, ljus, film och prat.
Bönan med hennes fina fräknar, haha! Efter att Jujjan slutat jobbet och töntat sig klart gick vi in till centrum för lite shopping på torsdagen. Före vi gick tillbaka till lägenheten för att fixa oss gick vi till Rosso för att äta middag.
Det vankades konstens natt så på kvällen drog vi ut i vimlet. Först blev det hoviska och när regnet började falla letade vi oss till ollis för att spendera resten av kvällen där. Kameran lämnade i lägenheten så inga bilder från det. 
Fredagen var underbar! Björn anlände till Vasa någongång på dagen så jag sa hejdå åt bönan som skulle hemhem och stannade kvar i Vasa med älskling istället. Vi skulle fira vår ett-års dag lite mera och hade bokat rum på fina hotellet kantarellis! Vi åt god mat, myste, badade bubbelpool, skålade i champagne, åt jordgubbar , bastade och hade tid för bara varandra. På lördagmorgon fick vi dessutom avnjuta en ordentlig hotellfrukost. Perfekt! Jag älskar dig så himla mycket min prins. ♥
Före vi åkte hem från Vasa på lördagen blev det ännu lite mera shopping och jag fick bland annat med mig denna fina klocka som älskling köpte åt mig! 
På lördagskvällen var det dags att inleda kräftsäsongen och det blev kräftskiva på Emmas villa. Oj vad kräftor är goda, alltså! 
När vi ätit klart satt vi ute vid vattnet, spelade kubb och så blev det lite andra roligheter före vi for iväg till fagerö. Där spenderades mesta tiden i puben och runt tre tiden vandrade Björn, Emma, Daniel och jag tillbaka till Emmas villa för att sova där. Söndagen blev sedan en riktig slödag. Fick börja dagen med brunch och sedan hade vi slöaste krapulahumorn ever. På eftermiddagen var jag tvungen att åka på ett jumppamöte och kvällen spenderade jag sovandes. Så var ännu en vecka slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0