ÅLAND, ROCKOFF 2013 (DEL 1)

TISDAG:
Natten till tisdag kom Björn, Daniel och Emma inkörandes på gården och så hoppade vi in i min bil och styrde kosan mot hamnen i Åbo. Där steg vi på båten och så var Ålandsresan igång! :-)
Bingospelande och öl fick bli våran underhållning under båtfärden.
Då vi anlände till Mariehamn blev vi skjussade till min kusin Ida, där vi skulle spendera de två första nätterna. Efter att Björn och jag powernappat lite för länge, för att ta igen dygnets förlorade sömntimmar, tog vi oss i kragen och åkte ut på. Började med lite mat och sedan mötte vi upp de andra.
Det blev parkhäng och lite sånt förrän vi efter mycket funderande gick och köpte niodagarsarmbandet och gick in på området.
På dagens schema stod det Hoffmaestro, och de var verkligen hur bra som helst. Himla feelis!
Hoppade, sprang från sida till sida, drack, skrattade och hade det sjukt kul. Toppenstart på veckan helt enkelt!
Denhär bilden får avsluta denna kväll. När det var slut på festivalområdet vandrade vi iväg för att äta lite nattmat och så hann vi också via baren dinos innan det bar iväg hemåt.
 
ONSDAG:
Vädret var himla varmt och soligt så vi steg upp rätt tidigt och vandrade iväg till stranden för att spendera hela dagen där. Det blev massa solande och badande i Ålands svinkalla vatten. Underbart!
Mot eftermiddagen hade nästa gäng också anlänt till Åland så då gick vi hela gänget och åt till Äventyrsgolfen. Emma och jag åt en sjukt god lax med skagenröra, och även alla andra verkade nöjda. Mums! Då vi ätit klart hyrde vi cyklar och åkte hem en sväng för att fräscha upp oss inför kvällen.
Efter någon timme var vi redo igen och då cyklade vi in tillbaka. Jag var så klantig att jag glömde både systemkameran och festkameran hemma, så lite dåligt med bilder blir det från kvällen.
Förrän vi gick in på festivalområdet besökte vi de andra på campingen.
Och sedan befann vi oss här igen!
Denna kväll var det Petter som vi diggade till! När han levererat klart fortsatte vi kvällen på baren indigo där vi satt på uteserveringen och myste med filtar i sofforna. Sedan cyklade vi hem i natten och hade en till lyckad dag bakom oss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0