ÅBO, KATTANFEST, SHOPPING, BÄSTIS, MAT & SKRATT

Jennies bild. Anlände till Åbo sjutton tio och efter en sväng till affären blev jag bjuden på världens godaste paj (som jag skickat receptet på dagen före, hehe) och så avnjöt vi en flaska vin. Sedan dök Annica upp och vi började göra oss i ordning och förfestade lite. Sedan tog vi bussen till Kattanfesten.
Bilder beskriver mer än ord. Men det var alltså Kattanfest (gymnasiefest), och denna gång var det lågstadiedisco-tema. Vi klädde på oss kläder som vi hade i lågstadiet, lekte lekar, det spelades gamla godingar till musik, vi gjorde fake-tatueringar (vilket är förklaringen till er som sett mig denna vecka och undrat var sjutton det har gått snett, haha), jag träffade nytt folk och vi dansade dansade dansade tills svetten bara rann. En SÅÅ rolig kväll!! Sådär annars hade jag mycket fler bilder, men de var helt enkelt inte menade för allmänheten. ;-)
Nästa dag, när vi äntligen tagit oss upp, åt vi en dunderfrukost och sedan så småningom begav vi oss för att shoppa. Och oj så fina saker jag hittade!
Mot kvällen gick vi till Amarillo för att äta. Sedan när det var dags att gå hem var jag så himla mätt så att när vi kom hem slängde jag mig på golvet och låg i matkoma en bra stund. Värre än krapula, haha.. Resten av lördagskvällen hade vi så himla slö humor att vi fortsättningsvis låg på golvet och skrattade åt allt och inget. 
Söndag. Först var vi flitiga studeranden och sedan gick vi ut och lekte turister och träffade på två töntar (som ni ser på bilden ovan). Vi tog också en sista runda i några klädaffärer. 
Förrän det var dags för mig att åka hemåt igen gick vi och åt en himla god sallad. Sen var det bara att säga hejdå åt Åbo och krama om min Jennie. Tack för en toppenhelg! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0