JULAFTON, JULDAGEN & JULANNANDAG

Ligger hemma denna lördag, eftersom varken febern eller förkylningen vill ge med sig. :-( Så eftersom jag inte har så mycket bättre för mig tänkte jag visa bilder och berätta lite om julhelgen.
Iår firade vi julafton hemma, precis som vanligt, med familjen och mor- och farföräldrar. Under julgranen fanns det också en hel del paket.
Systertrion skulle ta julfoto framför granen. :-)
När alla kommit började vi med att dricka glögg. 
Sen blev det så småningom mat. Och här har ni min "julmat". Köttbullar, fisk, gravlaxsås, ishavstårta och potatis. Något annat duger inte i julmatsväg för mig, hehe.
Sen fick vi mustasch till julklapp. Haha. Nämen när alla var mätta och belåtna fick lillasyster börja dela ut julklapparna. Fick riktigt fina julklappar och jag är nöjd!
När älskling firat jul färdigt med sin familj kom han över och så blev det mera glöggande och mys. (Hade tydligen hunnit testa min nya locktång här också!) Avslutade en härlig julafton med en film som jag också fick till julklapp.
 
På juldagen åt vi mera julmat och på kvällen begav jag mig till fina Malin för att ha glöggmys med pinglorna, precis som i fjol. Blev en riktigt finfin kväll. 
 
Den 26 decemeber aka julannandag aka mammas och storasysters födelsedag tog jag inte en endaste bild. Var sjuk och orkade just och just upp ur sängen när mormor och morfar samt min ena moster kom över på middag och tårta. Senare på kvällen kom min andra moster och överraskade oss, så då blev det lite mera firande av födelsedagsbarnen. Det var min jul det.
 
P.S. Nu har även jag joinat instagramgänget och ni hittar mig på aivilos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0