ROAD RAGE - IRRITATIONSMOMENT I TRAFIKEN

I januari nötte jag vägen mellan Åbo och Kristinestad/Vasa himla många gånger, och dessutom kör jag bil till jobbet varje dag. Detta har lett till att jag har insett att jag blir arg på det mesta i trafiken (haha) och här nedan har jag listat några av de saker som kan göra mig riktigt irriterad. Snälla, säg att någon av er också är så här? Jag kan erkänna att jag är rätt hetsig i trafiken, så ni kan ändå ta min road rage med en nypa salt. :-) :-) Here we go:
 
1. Bilister som bromsar var och varannan meter utan orsak... VARFÖR?
 
2. Radiokanaler som spelar reklam innehållande en biltuta eller annat plötsligt högt ljud. Ursäkta, men hur fan tänker ni här??? 
 
3. Bilister som kör i omkörningsfilen men ÄNDÅ kör långsamt. KÖR BARA KÖR ELLER FLYTTA PÅ ER!!
 
4. Bilister som kör under hastighetsbegränsningen...... No more words needed.
 
5. Bilister som saktar in när man närmar sig ett trafikljus, även fast det är grönt eller precis byter till orange. KÖR så att man hinner före det blir rött!! (JAA, jag vet att det är så man egentligen ska göra men ändå. ;-))
 
6. Den första eller andra bilen efter en långtradare som INTE kör om. Hallåå?? Det betyder att den tredje bilen (=jag) behöver köra om alla på en gång, vilket betyder att det behövs en jäkligt lång och rak väg för att hinna förbi alla under samma omkörning, vilket också betyder att det blir en jäkligt farlig omkörning. (Detta gäller ju på landsvägar och inte inne i en stad förstås, haha)
 
7. Bilister som kör knyckigt. 80-85-75-80-90-75. SNÄLLA, jag blir galen av att köra bakom en sådan!!
 
8. Bilister som bromsar in till en viss hastighet så fort hastighetsbegränsningen sjunker. Släpp på gasen och låt bara bilen rulla tills rätt hastighet nås istället!! Okej? :-)
 
9. När tankmätaren sjunker under halv tank. Jag tycker verkligen om att ha full tank och måste alltid tanka bilen så fort mätaren visar mindre än hälften. Jag blir så irriterad om jag sätter mig i en bil som har nästan tom tank och om tanklampan någon gång lyser får jag paniiik, hehe.
 
Och så en bonus - en sak jag faktiskt inte stör mig på i trafiken:
 
10. Bilister som inte blinkar i en rondell. Det stör mig faktiskt inte ett dugg. Jag tycker att man ändå rätt så bra kan avläsa när en bil viker av i en rondell. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0