OM EN VINPROVNING PÅ VIINILLE

På lördagskvällen klädde vi upp oss för en date night. Förutom överrasknings-födelsedagen gav jag också en vinprovning åt Bill i födelsedagspresent, och det var alltså dit vi var påväg. Vi hoppade på cyklarna och cyklade iväg till restaurang Viinille. Jag har tyvärr bara dokumenterat kvällen med dåliga telefonbilder, men det får duga. :-) Det var i somras som Bill blev mer intresserad av olika viner och han har nu en app där han hela tiden letar nya viner att smaka på eller recenserar viner vi redan har druckit. Under hösten har vi redan testat på närmare tjugo viner, och även om jag inte alls är lika insatt som honom tackar jag ju aldrig nej till ett (eller två) glas vin, hehe. ;-) Nu var det iallafall dags att smaka på några till! 
Restaurang Viinille var ganska liten, men himla mysig och personalen var både trevlig och kunnig. Vinmenyn var däremot enorm, men Bill hade redan på förhand letat i vinappen efter viner vi skulle kunna beställa in. När vi slutligen hade bestämt oss, beställde vi in åtta olika viner där alla viner var från olika länder. Det blev fyra röda och fyra vita. Till vinerna valde vi också en ostbricka som personalen fritt fick komponera ihop. Sedan var det dags för vinprovningen och sisådär två och en halv timme senare hade vi doftat, smakat, recenserat, bedömt och poängsatt alla viner. Mina absoluta favoriter blev ett rödvin från Spanien och ett vitvin från Frankrike. Speciellt rödvinet smakade magiskt! När vi senare på kvällen cyklade hemåt igen konstaterade vi att det hade varit en fantastiskt trevlig kväll! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0