NÄR LUNGINFLAMMATIONEN KOMMER PÅ BESÖK

Ett besök på sjukhuset.
 

Vilken vecka, alltså! Vi har haft många sjuka på jobbet vilket inneburit längre dagar och personalbrist, och dessutom har vi också haft fullt upp inför dansshowen som närmar sig. Med andra ord har det varit mycket av det mesta under den senaste veckan. Därför hade jag bokat in en dag på spa med min älskling tills söndagen, så att vi skulle få slappna av lite -  men kroppen sade ifrån redan i torsdags..

 

Jag har varit halvsjuk sisådär cirka hela hösten och har också haft en envis hosta i ungefär en och en halv månad nu. Men i torsdags slog även febern ner som en blixt och vips hade jag trettionio graders feber. Denna höga feber höll i sig utan att ens sjunka när jag tog febernedsättande och jag hade en förskräcklig värk och frossa i kroppen. När febern sedan under natten till lördagen steg ännu mera och jag inte kunde sova på hela natten på grund av att jag hade så ont i hela kroppen och dessutom inte kunde andas normalt / var alldeles andfådd av att bara ligga i sängen blev jag slutligen skickad till TYKS-sjukhuset. Där fick jag träffa både olika sjuksköterskor och läkare och efter några undersökningar och en lungröntgen konstaterades det att jag hade lunginflammation. Mitt infektionsvärde var hundranittiotvå (!!), och det borde vara under sju om man är frisk.. Eftersom att jag var  i så pass dåligt skick ville läkaren att jag skulle stanna på sjukhuset för att få antibiotika i dropp. På eftermiddagen fick vi (Bill var med mig på sjukhuset <3) åka hem igen och sedan dess har jag bara legat i sängen och ätit massa mediciner. Trots att jag är sjukt trött både på att vara sjuk och på att bara ligga i sängen så är jag väldigt tacksam över hur bra de tog hand om mig på sjukhuset och att jag fick den hjälp jag behövde. Nu är jag sjukskriven i en vecka och ska bara fokusera på att bli frisk. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0