OFFLINE MODE

Jag kan inte förneka att jag är en person som tillbringar mycket tid på internet och sociala medier, i och med att jag älskar att blogga och hänga på instagram. Men vem gör inte det nuförtiden? Tillbringar mycket av sin tid på internet, alltså. Däremot är jag också en person som verkligen inte gillar om personen jag umgås med till exempel scrollar på sin telefon och gör det därför aldrig själv. Jag kan också i smyg bli himla glad över att befinna mig på platser där internet är mer begränsat eftersom det betyder att varken jag eller de jag är med kan använda internet då. Kanske man helt enkelt kan konstatera att jag såklart gillar och behöver internet, men i måttliga mängder. Under semestern låg min telefon på rummet ungefär nittio procent av tiden, både på dagarna och på kvällarna. Och jag tyckte att det var så himla SKÖNT! Livet offline känns på något sätt så mycket.. friare. Jag skulle inte säga att jag är beroende av internet, som många tyvärr verkar vara idag, men jag märker ändå en stor skillnad om jag har tillgång till internet eller inte. Har jag  inte tillgång till telefon eller internet har jag lixom inte heller behovet av att vara uppkopplad. Förstår ni hur jag menar? Oj, det blev ett väldigt djupt inlägg om internet nu, men det jag ville komma fram till var att det verkligen är så himla bra  att ibland switcha över till offline mode. Det gör en bara gott. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0