FOOD FOOD FOOD

Helgen i vår huvudstad innehöll många matupplevelser och jag besökte tre favoritrestauranger med tre favoritpinglor. <3 Jag tänkte att vi tar en titt på dem! 
Yesyesyes. Här åt jag och Erika på fredagskvällen. Vi fick middagsplatser vid bardisken och det var faktiskt en succé. Det var trevlig stämning och vi kunde både se på och prata med kockarna medan de jobbade. :-) Vi beställde in fem olika maträtter som vi delade på samt varsin cocktail. Allt var verkligen så himla gott! Mina favoriter blev ändå halloumifriesen (såklart) och rödbetsrisotton. Himla himla trevlig middag! 
Green Hippo. Trippeltrubbel hade bokat in en brunch på lördagen och det var alldeles ljuvligt att vi alla tre var återförenade igen. Green Hippo har de godaste avokadosmörgåsarna, så vi valde alla varsin sådan och  så fyllde vi på med smoothie bowls, bananplättar och drycker. Tack för en mysig förmiddag Erika och Sarah. <3
The Cock. På lördagkväll mötte jag upp saknade Melina och efter en lååång kram styrde vi stegen mot ännu en favoritrestaurang. Trots att det var fullbokat lyckades vi lura till oss ett bord, haha! Alla gånger jag har varit här har jag beställt deras tryffelrisotto och denna gång var inget undantag. Den är helt enkelt för god för att väljas bort. :-) Vi beställde alltså varsin tryffelrisotto och delade även på husets pommes frites med bearnaisesås. Sedan skålade vi i varsitt stort glas rött! Vi babblade bort tre timmar och det var SÅ trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0