MATUPPLEVELSER I PRAG

Jag kan konstatera att maten i Prag inte var så himla fotovänlig, eller så har jag bara halvdåliga iphonebilder från restaurangbesöken. Brunchen här ovan är ungefär enda undantaget och därför de enda matbilderna jag tänker bjuda på. Vill ändå skriva några tips eftersom vi ändå checkade av många ställen och för det mesta åt himla himla gott. Så. Ät frukost eller brunch på pannkaksstället Den Noc. På menyn finns både söta och salta pannkakor och de är så populära att det ofta är kö utanför. På italienska restaurangen Aromi serveras en himmelskt god risotto, skaldjurspasta samt chokladfondant med kokosglass - mmm! Ett annat middagstips är vegetariska Etnosvet,  där blev vi alla SÅ himla nöjda. Deras veganska cheesecake kan man dock hoppa över. Slutligen tog jag sista dagen med mig hela familjen Henriksson till The Farm och där avnjöt vi brunchen här ovan. Inredningen var himla mysig och min french toast var den godaste jag ätit. Vi åt även på en äkta tjeckisk pub samt restaurang. Hos mig blev dock inte den tjeckiska husmanskosten någon favorit, men en upplevelse iallafall. Något som däremot var väldigt mumsigt var den tjeckiska delikatessen trdelník! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0