OM EN BÖRJAN PÅ EN VÅRTERMIN I HUVUDSTADEN

Fredagen för två veckor sedan tyckte jag det var dags för att åka tillbaka till Helsingfors igen. Vi packade bilen full med mina saker (man kan ju undra varifrån allt kom?) och sedan skjutsade min hjälte till pappa ner mig i ett hemskt snöoväder. Väl framme gick vi på restaurang där jag blev bjuden på middag och därefter storhandlade vi mat åt mig. Slutligen fick jag hjälp med att ställa i ordning lägenheten innan pappa påbörjade den långa hemresan och jag lämnade kvar, väldigt tacksam för prick allting. Bästa pappa. 
Under helgen som gick skötte jag ärenden, storstädade lägenheten, agerade världens snällaste lillasyster, hade filmkväll med boysen samt tog det lugnt de sista jullovsdagarna. Och innan söndagen var slut hade alla återvänt och hela helsingforsfamiljen var komplett igen. ♥  
På måndagen kickade vi igång skolan igen och det blev ett himla stort kramkalas. Det var så roligt att se alla igen. Men det bästa med den här vårterminen är inte bara att jag får studera med alla underbara vänner, utan även att tre av dem nu är mina grannar! Denna dag var det då även flyttdag, vilket innebär att Jennie, Soffan och Madde nu bor i samma höghus som mig. Alltså ååh, det kan ju vara det allra härligaste. På kvällen skålade vi i skumppa för att fira och det kändes som om det inte kunde ha börjat bättre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0