ÖPPNA PORTARNAS DAG & FJORTISKALAS

Lite svårt att hålla sig för skratt.. :-)
 
Efter återigen bara några timmars sömn var det väckning klockan nollsex nollnoll på lördagmorgon och så bar det iväg ner till Dragsvik på öpnna portarnas dag. Väl framme fick vi bland annat se och höra då rekryterna svor faneden, se på då de marscherade, bekanta oss med området och byggnaderna samt deras stugor/rum, äta milins pannkaka (och ärtsoppa, men sådant äter inte jag, hehe) och helt enkelt få en inblick i hur de har det där. Tyckte det faktiskt var riktigt intressant! Och det bästa av allt med dagen var att vi fick ta med oss min milipojke hem också. :-) 
 
Söndagen bestod sedan av sömn, vila och rehabilitering, haha! På kvällen var det också dags för släktkalas åt ungen som tänker fylla fjorton (!!) denhär veckan. Nej hördu tiden, stanna upp nu.. Vi åt iallafall gott och så fick jag busa med sötaste kusinbarnen. Därefter blev det en film med älsklingen och sedan somnade jag sött igen. Sånahär helger är verkligen inte lätta, alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0