OM EN ANNORLUNDA HEMRESA

Solnedgången från taxifönstret.
 
Det här inlägget skriver jag egentligen mest för min egen skull, denna hemresa från Åland var nämligen väldigt annorlunda jämfört med alla andra hemresor och jag vill därmed ha den dokumenterad någonstans. Men kanske det också blir en trevlig story för er andra, haha. :-) Så. Jag hade överlag en himla dålig dag dagen jag skulle resa hem och när jag kom till terminalen möttes jag av ännu en motgång då båten aldrig dök upp och jag fick veta att den var försenad, vilket ställde till ytterligare problem för mig. Jag brukar alltid åka med egen bil till och från hamnen i Åbo, men den här gången hade jag förstås gjort ett undantag. Och eftersom båten var försenad innebar det att jag skulle missa bussen jag hade tänkt åka med. Det var många tankar som snurrade och många samtal som ringdes innan situationen löste sig. Ska jag lämna kvar på ön och åka hem en annan dag? Borde jag chansa och hoppa på båten ändå? Kommer jag att behöva övernatta i Åbo? Skulle jag slippa hem på något annat vis? Kan Viking Line ordna upp det de ställt till med? Ja, ni fattar. För att göra en himla lång story kort - så slutade hela mardrömsresan med att Viking Line till min förvåning (och glädje) betalade en taxi åt mig prick hela vägen från Åbo till mitt happy place!! Det kan man kalla för både bra kundservice och en lyxig hemresa, hehe! Allting löste sig med andra ord mycket bättre än jag hade kunnat tänka mig och trots förseningen var jag till och med hemma tidigare än vad jag skulle ha varit i vanliga fall. DRÖM.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0