OM EN 7-KAMP

Bland de sista dagarna jag befann mig i Kristinestad bjöd jag in alla bästisar på en 7-kamp vid villan. Vi drog lott om hur lagen skulle fördelas och slutligen visade det sig att spiggarna skulle tävla mot hajarna. Sedan hade vi också hyrt in ungen som domare. ;-) 7-kampen bestod av pilkastning, trädgårdsyatzy, boccia, kubb, "strumpbyxkastning", beer pong och ordlek. Vi hade verkligen en så rolig kväll, även om det gick lite hett till mellan varven, hehe. Mitt lag vann dessutom också, så hela 7-kampen blev verkligen en succé!

ETT PERFEKT HAV

Dessa bilder skulle egentligen höra till det förra inlägget, men jag kände ändå att de förtjänar ett helt eget inlägg. För alltså ser ni hur underbart ljuvligt fantastiskt hav det var under en båttur papsen och jag var på? Helt p e r f e k t! Jag blir verkligen löjligt lycklig över spegelblanka hav. <3

SOMMARENS BÄSTA DAGAR <3

Det bästa jag vet! Älskade båt och älskade hav. <3
Glass i stora lass! Solero är min favorit.
Mamsen och papsen odlade tomat och paprika på glasverandan.
En morgontur med roddbåten. :-)
En av alla femtioelva underbara båtturer.
Soliga dagar på mitt happy place. <3 <3 <3
En båttur med hela familjen. Lykkes första båttur någonsin!! <3
Massa god sommarmat!
Brygghäng en kväll när temperaturen aldrig sjöng. <3
ÄNNU en dag på havet. :-) Det kan aldrig bli för mycket, helt enkelt.
Lite mera glass!
En mysig sommarkväll på glasverandan.
Ett svalkande dopp - bjuder på mina miner, hehe!
Boat life. <3

Ett himla bildregn från de ljuvligaste dagarna som sommaren bjöd på. Bara några dagar efter att jag hade skrivit mitt klagoinlägg om den osomriga sommaren, kom äntligen några f a n t a s t i s k a sommardagar slash sommarveckor!! Jag fångade därmed prick varenda sekund och bilderna här ovanför är från några ögonblick vid mitt happy place som jag tänker tänka tillbaka på en mörk och kall vinterdag. <3 Jisses vad jag älskar sommar!!

MORGONSUP & STRETCHING

Jag hade väntat på att få stand up paddla cirka lika länge som det hade varit sommar, men på grund av det blåsiga vädret hade det inte blivit av. Så en morgon i juli när vädret överraskade med ljuvligt sommarväder, tog jag med mig storasyster på en SUP-tur. Denna gång deltog vi i en ledd tur som bestod av både paddling och stretching på brädan. När vi startade var det alldeles spegelblankt på stadsfjärden och nittio minuter senare var det fortfarande bara små små krusor på vattnet. Så härligt! Att stretcha på brädan var något nytt för mig, men det var verkligen så himla skönt och trevligt. Jag älskar verkligen stand up paddling och prick varje morgon borde ju börja så här. <3

EN BILDBOMB FRÅN DE TRADITIONSENLIGA MARKNADSFESTERNA

Fredag. Marknadshelgen är en helg fylld av traditioner och nu har vi även skapat en ny: Drinkkväll med pinglorna! I år gjorde vi fyra olika, nämligen sangria, hugo spritz, aperol spritz samt mojito.. Och i slutet av kvällen blandade vi även ihop mimosa, haha. Förutom massa drinkar, bestod kvällen av himla mycket tjejsnack och skratt. Vi hade det verkligen himla trevligt, men vid midnatt traskade vi iväg mot marknadsdansen vid Jungman. Där spenderade vi resten av kvällen och sedan tog jag taxi de få hundra metrarna hem, hehe. :-)
Lördag. Och det vankades såklart förfest hemma hos oss! Denna kväll var alla inbjudna och i år hade även ungen bjudit in sina vänner, så vi var ett stort gäng. Vi tävlade i olika drinking games och många matcher kubb, dansade loss på terrassen samt lekte lekar så att vi både skrek och skrattade av glädje. Därefter begav vi oss ut i marknadsvimlet. Lördagskvällens marknadsdans blev den härligaste n å g o n s i n! Ännu länge efteråt pratade alla bara om hur himla galet roligt det hade varit.

KRISTINESTADS SOMMARMARKNAD

Den vackra strandpromenaden. <3

Så kom universums bästa helg till trähusstaden! Kristinestads sommarmarknad! Och den hade solen med sig. <3 Under marknaden hängde vi mest på strandpromenaden - min absoluta favoritplats under helgen! Vi åt mat från de olika matståndena, träffade på himla många bekanta eller njöt av solen och dinglade med benen från bryggkanten. Såklart köpte jag också de traditionsenliga lakritsremmarna och så fyndade jag Marimekkohanddukar för ett löjligt bra pris. En dag lyssnade jag och mamsen även på en duett som sjöng ljuvliga visor. Det jag saknade i år var marknadsståndet med massa olika växter, men jag får väl skaffa mina kaktusar någon annanstans, hehe. :-) På kvällarna vankades det såklart förfest enligt tradition följt av marknadsdans i Jungmantältet. Ska visa bilder från det i ett annat inlägg. Längtar redan till nästa år!!

VARDAGLIGA GULDGLIMTAR FRÅN EN SOMMARVECKA

Ett måste varje sommar: Köpa litervis med jordgubbar, rensa, frysa in och ladda upp inför vintern. Det bästa som finns är att ha massa bär i frysen under prick hela vintern.
Några stickatröjsselfies med ungen en dag i mitten på juli. Vädret denna sommar alltså.... :-)
Fick äntligen se den omtalade sommarteatern Lemmy badade aldrig i Närpes å på Vridin. Den var toppenbra!!
En regnig och kall dag tillbringade mamsen, ungen och jag i Åbo och Björneborg. Vi traskade omkring på IKEA och jag fyndade massa simdräkter slash bikinis i hopp om bättre väder, haha!
En uppfriskande promenad längs med vattnet med mamsen.
Det här lilla olagligt söta charmtrollet var på besök i nästan en vecka. <3 Hon växer och lär sig nya saker prick hela tiden, och jag är så glad över att jag fått hänga med henne mera i sommar. Mosters hjärta spricker!!
Somriga och fina prästkragar. Denna sommar har jag dock lärt mig att de ju luktar förskräckligt illa!?!?
En förmiddag blev jag överraskad med picknick av dessa två gullisar! På grund av vädret fick picknicken äga rum under tak på terrassen, men det gjorde inte så mycket.

OM EN CYKELTUR, EN OSTBRICKA & EN FAVORITBLOMMA

Min gudmor var på besök i Kristinestad några dagar, och en av kvällarna åkte mamsen, min gudmor och jag ut på en cykeltur. Tanken var att vi skulle cykla runt bland alla trähus i staden, men ganska snabbt styrde vi cyklarna ner till villan istället.
Väl framme slog vi oss ner på glasverandan och jag fixade ihop en spontan tager-vad-man-haver-ostbricka. Jag har nog aldrig serverat en så färglös och tråkig bricka förut, men lika gott var det ändå, haha! Till ostbrickan drack vi en flaska god rosé. :-)
Efter några härliga timmar på glasverandan hoppade vi återigen på cyklarna. Vi cyklade längs med små gator och slutligen kom vi fram till Badhusparken där pionerna blommade så vackert. Pioner är nog mina absoluta favoritblommor! Såå magiska!