FRUKOSTAR OCH BRUNCHER I GDANSK

Brunch på Piwna47!
 
Vi lyckades hitta många bra guldkorn till restauranger och caféer som serverade frukost eller brunch i Gdansk, och därför tänkte jag skriva och tipsa om tre av dem! Vi börjar med brunchen på bilderna här ovan - Piwna47. Redan innan jag ens visste att vi skulle åka till Gdansk hade jag denna restaurang på min lista, haha! ALLT med stället är instagramvänligt och vi valde deras "frukost för två" från deras meny. Förutom att allting var väldigt fint upplagt smakade allting även SÅ gott och vi blev verkligen SÅ mätta. Ni måste gå hit!! Till näst står bageriet Pellowski på tur. Hit hamnade vi faktiskt bara av en slump vår första morgon i staden då vi hungriga gick längs med Dlugi Targ. Bageriet bjuder på nybakta, löjligt billiga och goda bröd/bakelser/bullar. I andra ändan av bageriet finns också ett café! Slutligen vill jag tipsa om restaurangen Pankejk, som precis som det kluriga namnet säger serverar pannkakor. Man kan välja mellan söta och salta samt bestämma om man vill ha en stor eller flera små. Jag valde pannkakor med varma hallon och vitchokladsås, det var himmelskt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0