OM EN HÖSTIG CYKELUTFLYKT

En eftermiddag efter jobbet förra vecka ville jag göra någon slags utflykt för att njuta av vädret, och Bill föreslog en cykelutflykt. Det tyckte jag lät som en himla bra idé, så vi hoppade på cyklarna och styrde först mot stranden.
Solen lyste så ljuvligt och det var så skönt att cykla. <3 JISSES vad vi har uppskattat dessa citycyklar. Måste nog vara stans bästa initiativ någonsin! De senaste gångerna vi har cyklat har vi nästan fått separationsångest (haha), eftersom oktober är sista månaden som cyklarna är tillgängliga. I började av sommaren satte jag upp ett mål om att cykla trehundra kilometer med citycyklarna. Det målet nådde jag hur lätt som helst, så jag höjde till fyrahundra kilometer.. för att senare höja ytterligare till femhundra (!!) kilometer. Femhundra kilometer kunde jag fira för någon vecka sedan, och nu har mätaren slutligen stannat på femhundrasextiotvå kilometer. HEJA MIG!!
Vi cyklade iallafall längs med hela stranden tills vi kom fram till denna bro. Då lämnade vi av cyklarna och fortsatte vår utflykt till fots eftersom vi skulle ta oss över till en ö. 
Så himla himla vackert!! <3 Älskar alla färger och vädret denna höst bjudit på. Denna dag var nog en av höstens allra finaste. Och denna höst kanske också är livets bästa höst?!
Vi (läs: jag) ville gå över till Lammassaari  för att klappa på fåren som bor där, men dessvärre hittade vi inte några. Det gjorde dock inget, eftersom det var en himla trevlig promenad ändå. Alltså förlåt om jag blir tjatig, men ååh så fint det var även här! Även fast det bara är ett stenkast från stora vägar och oljudet från stan, är det alltid så harmoniskt, lungt och mysigt här. När vi återvände från ön, hoppade vi på cyklarna igen och trampade hemåt. En ljuvlig utflykt. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0