EN BORTGLÖMD TISDAGSMIDDAG

Mitt i alla familjebesök glömde jag helt bort att skriva om denna middag, så här kommer den lite i efterhand. Det var alltså min tur att välja restaurang under syö-viikot och jag valde Frans&Amélie. När vi fick reda på att restaurangen hörde till S-kedjan blev vi lite tveksamma eftersom de oftast inte håller den bästa kvalitén, men detta visade sig vara ett undantag. De hade tre olika maträtter som erbjudande, och även fast jag tidigare skrev att jag sällan äter rött kött, så föll valet faktiskt ändå på oxbringa. Till det serverades det ungsbakade rotfrukter, klyftpotatis, rödvinsås samt bernaisesås. Vi blev båda positivt överraskade över hur gott det var! Köttet var himla mört och bernaisesås är min favorit! Själva middagen var också himla mysig, vi fick bord intill en brasa med massa tända ljus.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0