EN GLAD LUCIADAG

Jag hade en fantastisk luciadag och hade dessutom äran att få se Finlands lucia hela tre gånger! Jag hade morgonskift på jobbet och redan på morgonen fick vi besök av vår mammalediga kollega och hennes underbart söta beibis. Det blev därmed lite mera beibisgos och lite mindre jobb denna dag, hehe. :-) Vid lunchtid kom lucian med sitt följe först på besök till jobbets festsal och lite senare kom de även till vår avdelning. De sjöng så himla vackert och spred ett värmande ljus. <3 Vi avslutade jobbdagen med att skåla i bubbel för att fira en födelsedag. Där och då kunde jag inte komma på hur en bättre jobbdag skulle se ut! 
På kvällskvisten tog jag med mig mitt hjärta och så begav vi oss in till stan för att se på när lucian skred ner för domkyrkans trappor. Det är verkligen lika fint varje år! Vi tittade också på luciatåget längs med Alexandersgatan och därefter fortsatte vi vidare till Deliberi K7. Vi hade bokat in en fika med min gudmor och hennes dotter och vi hade det så trevligt att timmarna bara flög iväg. Vi har så roligt när vi umgås och varje gång konstaterar vi att vi träffas alldeles för sällan.. Ikväll somnar jag iallafall med ett leende på läpparna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0