EN ANNORLUNDA JUL

Julbelysning i Kristinestad.
 
Det är sjätte december (!!) och jag har fortfarande noll julfeeling. Den har tyvärr inte smugit sig på under ett enda tillfälle ännu. Jag kan räkna gångerna jag druckit glögg på en hand, jag har inte pyntat i lägenheten och lilla julgranen ligger fortfarande i källaren, jag har inte börjat lyssna på julsånger ännu och jag var inte ens pepp på att få öppna första luckan i julkalendrarna. Känner ju verkligen inte igen mig själv ens, haha! Jag tror dock att allt detta bottnar i att jag faktiskt inte ens ska fira jul i Finland i år. Vi kommer nämligen att åka utomlands och därför uteblir mer eller mindre allt som heter jul. Jag har helt enkelt inte lust med allt julmys eftersom jag vet att julkänslan ändå kommer att försvinna före det ens hinner bli julafton, om ni förstår? Jag har ju firat jul utomlands förr, men denna jul blir ändå väldigt annorlunda eftersom att jag även kommer att fira utan min familj, vilket jag aldrig har gjort förr. Just för att vi inte är på hemmaplan under julen, har Bill och jag firat jul i förskott med båda våra familjer de senaste två helgerna. Jag ska berätta mera om besöken i Kristinestad och på Åland senare. :-) Nu är bara frågan om jag ska tvinga på mig lite julfeeling i december trots allt eller om jag bara ska gå all in nästa år istället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0