NEW ZEALAND

Random bilder tagna genom bussfönstret.
 
Såja, då är vi igång. Tänkte först berätta lite allmänt om vad jag gjorde i Nya Zeeland och sedan tar vi en närmare titt på alla ställen jag besökte. Jag reste alltså runt på sydön i åtta dagar och försökte bara se så mycket som möjligt - vilket jag verkligen gjorde! Mitt äventyr såg ungefär ut såhär: Christchurch - Queenstown via Lake Tekapo och Wanaka - Milford Sound via Te Anau - Queenstown - Lake Tekapo - Christchurch - Kaikoura - Christchurch. Det blev alltså mycket bussåkande längs med de allt annat än raka vägarna, men samtidigt fick jag se och njuta av fina vyer och landskap, så även om vissa sträckor tog cirka hela dagen kändes det som om de ändå gick rätt så snabbt. Att resa som en backpacker och sova på hostell var en ny, faktiskt väldigt positiv, erfarenhet för mig. På alla fem olika hostell har jag träffat så många nya fina människor från hela världen och vi har haft det hur trevligt som helst ihop. Så även fast jag reste själv har jag knappt varit ensam alls. På dagarna var vi ute på små äventyr och om kvällarna var det riktigt mysigt då vi bland annat hade movienight, skrattade fram magrutorna eller satt och berättade livsstoryn framför en brasa. Något som däremot inte var det bästa, var vädret. Det var för det mesta kallt och blåsigt, och en kväll började det till och med snöa (!!). Men vädret kan man ju inte göra något åt och denna resa var nog så himla bra, lyckad och oförglömlig iallafall! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0